Doména roznava.sk
Toto je oficiálna webová stránka mesta Rožňava.
Oficiálne stránky využívajú doménu roznava.sk.
Táto stránka je zabezpečená
Buďte pozorní a vždy sa uistite, že zdieľate informácie iba cez zabezpečenú webovú stránku verejnej správy SR. Zabezpečená stránka vždy začína https:// pred názvom domény webového sídla.
Materská škola, Ul. krátka 1825/28
Krátka ul. 1825/28, Rožňava
Názov školy a adresa:
|
Materská škola- Óvoda, Krátka 1825/28, 048 01 Rožňava
|
---|---|
Dátum zriadenia školy:
|
5.9.1980
|
Riaditeľ školy, kontakt na účely komunikácie:
|
Sylvia Zsigraiová, ms.kratka@roznava.sk, 058/7342561
|
Webové sídlo školy:
|
www.roznava.sk/materske-skoly, www.mskratka.edupage.org |
Škola bez právnej subjektivity, ms.kratka@roznava.sk, 058/7342561
|
|
Názov zariadenia pri MŠ a adresa: | Školská jedáleň pri MŠ, Vajanského 370/6, 048 01 Rožňava |
Riaditeľ školskej jedálne, kontakt na účely komunikácie: |
Zuzana Richnavská, sj.kyjevska@roznava.sk, 058/7341893
|
Zriaďovateľ školy:
|
Mesto Rožňava, Šafárikova 29, 048 01 Rožňava |
Kontakt na zriaďovateľa na účely komunikácie:
|
Mesto Rožňava, Šafárikova 29, 048 01 Rožňava, podatelna@roznava.sk, 058/7773111
|
Šk. rok
|
2023/2024
|
---|---|
Počet detí
|
38
|
Počet tried
|
2
|
Ikona | Názov dokumentu | Súbor |
---|---|---|
Správa o výchpvno-vzdelávacej činnosti za školský rok 2022/2023 |
(PDF, 737 kB)
|
Budova materskej školy na Ulici krátkej 1825/28 v Rožňave bezprostredne súvisí s okolitou prírodou, ktorá poskytuje mnohoúčelové využitie pre výchovu zdravého životného štýlu navštevujúcich detí.
Interiér stavby je rozčlenený na dve samostatne funkčné časti, ktoré vytvárajú priestor pre triedu s vyučovacím jazykom maďarským a triedu s vyučovacím jazykom slovenským. Zabezpečuje priestor s maximálnym počtom pre 42 detí. V materskej škole je štátnym jazykom Slovenskej republiky – slovenský jazyk podľa § 12 zákona 245/2008 Z.z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon). Jazykom národnostnej menšiny je jazyk maďarský, rečou tohto druhu etnika je aj rómsky jazyk, ktorý je nevyhnutné akceptovať. Výchova a vzdelávanie sa realizuje v štátnom jazyku a v jazyku národnostnej menšiny, čo je v zhode so zriaďovacou listinou materskej školy. Zloženie tried je heterogénne – to znamená vekovo zmiešané, čo dáva ďalší špecifický rozmer každodennému životu a realizácii výchovno-vzdelávacej činnosti. Život detí vo vekovo zmiešanej skupine je pre deti prirodzenejší aj dynamickejší tým, že poskytuje možnosti a príležitosti pre vzájomné učenie sa detí a sociálne rôznorodejšie situácie. Umožňuje súrodencom navštevovať spoločnú triedu, dáva deťom aj rodičom istotu, že trieda, do ktorej nastúpili, bude „ich“ po celý čas dochádzky do materskej školy. Klíma MŠ smeruje k tomu, aby deti rady chodili do nášho predškolského zariadenia, s dôverou a bez strachu, aby tu prežívali radostné a spokojné detstvo. Triedy sú vybavené počítačom, interaktívnou tabuľou, čo nám umožňuje rozvíjať digitálnu gramotnosť detí. Kvalifikovaní pedagogickí pracovníci ponúkajú kvalitnú výchovu a vzdelávanie primerané veku detí, ktoré vedie k získaniu potrebných kompetencií pre vstup do základnej školy, a jej obsah bude odrážať očakávania detí a rodičov. Školským vzdelávacím programom s názvom „OSTROV RADOSTÍ“ ponúkame systematické pôsobenie v oblasti učenia, rozvíjanie tvorivosti, podporu detskej zvedavosti, aktívne riešenie problémov a prežívanie hrovej radosti s pocitom istoty a bezpečia. MŠ využíva obdobie prvých prejavov talentovanosti detí k sprostredkovaniu tanečných, speváckych, hudobných literárno-dramatických a výtvarných základov umenia. Materská škola podporuje osobnostný rozvoj detí v oblasti sociálno-emocionálnej, intelektuálnej, morálnej, estetickej, rozvíja schopnosti a zručnosti, utvára predpoklady na ďalšie vzdelávanie. Pripravuje na život v spoločnosti v súlade s individuálnymi a vekovými osobitosťami detí. Zaoberáme sa podporou celostného osobnostného vývinu dieťaťa rozvojom psychomotoriky, poznania, emocionality a sociability v zhode so Štátnym vzdelávacím programom pre predprimárne vzdelávanie. V materskej škole sa predčitateľská gramotnosť rozvíja ako príprava na zvládnutie a osvojenie si procesu čítania a písania v základnej škole. V rôznorodých každodenných aktivitách rozvíjame dimenzie školskej pripravenosti, čím chceme eliminovať neprospievanie detí na prvom stupni ZŠ, či ich zaraďovanie do špeciálnych tried a škôl. Chceme dopriať deťom zážitky za účasti rodín aj v záujmovom vyžití, ktoré umožňuje dianie v meste. Práca s deťmi je neustále vyvíjajúci sa proces, ktorý prináša nové poznatky, skúsenosti a výzvy, na ktoré chceme adekvátne reagovať v záujme všestranného rozvoja osobnosti detí. Sprostredkováva im základy verejnej kultúry s celým spektrom kultúrnych noriem od hygienických až po celospoločenské. Približujeme deťom na predprimárnom stupni vzdelávania problematiku environmentálnej výchovy. Z nej vyplýva potreba zaoberať sa dôsledne sebaobslužnými návykmi detí a pracovnými návykmi v prospech životného prostredia.
V tejto oblasti výchovy rozvíjame osobnostnú stránku dieťaťa tak, aby bolo schopné tvorivo a slobodne myslieť a konať v záujme ochrany života na zemi.
Predškolskú výchovu zacieľujeme na vytvorenie harmonického spolužitia detí s prírodou. Usilujeme sa o pozitívne zmeny v myslení a v spôsobe života v materskej škole, lebo našim záujmom je vychovať generáciu, ktorej bude záležať na zdravom žití nielen v regióne. Snažíme sa, aby si deti osvojili poznatky o separovaní odpadu a jeho následnom využití recykláciou na nové účely.
Ide o informácie elementárne, ale významné tým, že ich deti získajú v konkrétnych rôznorodých aktivitách. Začnú riešiť jednoduché problémy, pri ktorých budú uplatňovať vlastné predstavy, budú nachádzať neobvyklé odpovede a riešenia, objavovať funkčnosť myšlienok.
Začnú spoznávať život na planéte Zem pod životodarným slnkom cez najbližšie okolie.
Na podnet učiteliek MŠ začnú so svojimi rodičmi udržiavať čistotu a poriadok aj mimo budovy a areálu MŠ, vo svojom blízkom i vzdialenejšom okolí i území nášho mesta.
Deti budú mať a uplatňovať zdravé sebavedomie s dôrazom na sebapoznanie, budú primerane veku niesť zodpovednosť za svoje konanie, budú sa vedieť slobodne vyjadriť a presadiť s ohľadom na práva, potreby a názory iných.
- NP MRK II- Inkluzívny model vzdelávania na predprimárnom stupni vzdelávania Environmentálny projekt zameraný na separovanie odpadu a ochranu životného prostredia, na zdravý životný štýl
- Návšteva výstav a koncertov, divadelných predstavení
- Stretnutie s Mikulášom
- Školská slávnosť –Posedenie pri stromčeku -s kultúrnym programom a tvorivou dielňou s rodičmi- pečenie a zdobenie medovníkov
- Deň otvorených dverí
- Zhotovovanie masiek na školský karneval s fašiangovou slávnosťou
- Vystúpenie ku Dňu matiek s obdarovaním
- Súťaž: Poznáš svoje mesto
- Súťaž: Logic
- Výtvarné súťaže
- Prehliadka v prednese poézie a prózy detí predškolského veku
- Športová olympiáda
- Spoločný výlet s rodičmi
- Slávnostná rozlúčka s predškolákmi
© Mesto Rožňava, 2022 Ing. Marek Krišťák, administrátor internetového portálu mesta