Doména roznava.sk

Toto je oficiálna webová stránka mesta Rožňava.
Oficiálne stránky využívajú doménu roznava.sk.

Táto stránka je zabezpečená

Buďte pozorní a vždy sa uistite, že zdieľate informácie iba cez zabezpečenú webovú stránku verejnej správy SR. Zabezpečená stránka vždy začína https:// pred názvom domény webového sídla.

ZŠ akad. J. Hronca

 22.08.2010
ZŠ akad. J. Hronca
Názov školy a adresa:
Základná škola akademika Jura Hronca, Zakarpatská 12, 048 01 Rožňava
Dátum zriadenia školy:
01.09.1990
Riaditeľ školy, kontakt na účely komunikácie:
PaedDr. Zuzana Liptáčiková, riaditel@zszakarpatskav.edu.sk , 0908 127 918
 Webové sídlo školy:
Škola s právnou subjektivitou, skola@zszakarpatskav.edu.sk 058/7343386
Zriaďovateľ školy:
Mesto Rožňava, Šafárikova 29, 048 01 Rožňava
Kontakt na zriaďovateľa na účely komunikácie:
Mesto Rožňava, Šafárikova 29, 048 01 Rožňava, podatelna@roznava.sk, 058/7773111
Školský obvod základnej školy
Ulice: 9. Mája, 29. Augusta, Alej Jána Pavla II., Andreja Cházara, Bočná, Cintorínska, Dúhová, Edelényska, Františky Andrássyovej, Garbiarska, Gemerská, Hornocintorínska, Južná, Kasárenská, Klobučnícka, Kolomana Tichyho, Krátka, Kyjevská, L. Novomeského, M.R. Štefánika, P. Dobšinského nepárne čísla od 41 a párne čísla od č. 42, Podrákošská, Skalná, Splavná, Strmá, Šafárikova nepárne čísla od č. 73, Tehelná, Východná, Zakarpatská, Zoltána Fábryho
Spoločný školský obvod
Obec Jablonov nad Turňou roč. 4.-9., obec Hrušov roč. 4.-9., obec Rakovnica podľa menného zoznamu, obec Rožňavské Bystré podľa menného zoznamu, obec Honce podľa menného zoznamu
 
Šk. rok
2025/2026
Počet žiakov
493
Počet tried
23
Počet ŠKD
9
Počet pedagogických zamestnancov
47
Počet nepedagogických zamestnancov
18
 
Ikona Názov dokumentu Súbor
internet.con

Správa o výchpvno-vzdelávacej činnosti

(web)

 

 
Vízia školy:
Vytvoriť adaptabilné vzdelávacie prostredie, kde je podporovaná individualita, sebahodnotenie a spolupráca, umožňujúce každému žiakovi naplno rozvinúť svoje schopnosti.
 
Hlavný cieľ:
Pripraviť žiakov na to, aby sa stali ľuďmi  pripravenými na  život a prácu v 21. storočí.
 
„ Cieľom vzdelania a múdrosti je, aby človek videl pred sebou jasnú cestu života, po nej opatrne vykračoval, pamätal na minulosť, poznal prítomnosť a predvídal budúcnosť.“ 
Ján Amos Komenský
 
Zameranie školy:
  • rešpektovanie osobnosti žiaka a jeho podpora
  • bezpečné školské prostredie – vytváranie a udržiavanie
  • rozvíjanie čitateľskej gramotnosti a s tým súvisiace kľúčové kompetencie oblasti komunikačných schopností žiakov
  • rozvíjanie digitálnej a počítačovej gramotnosti
  • vzdelávanie v anglickom jazyku od 1. ročníka
Priority školy: 
  1. Adaptabilita
  2. Sebarozvoj
  3. Spolupráca, tímovosť
  4. Škola orientovaná na rešpektovanie a podpo individuality/jedinečnosti
Ciele školy:
  • začleniť pripravované kurikulárne zmeny do školského vzdelávacieho programu
  • nastaviť proces, aby kurikulárne zmeny podporovali celostný rozvoj žiakov – intelektuálny, emocionálny, sociálny a
  • spolupracovať s vedením školy 
  • zmeniť direktívne riadenie na partnerské a spolupracujúce
  • zapájať sa do rôznych projektov a výziev ministerstva školstva a iných organizácií
  • zlepšiť vybavenosť učebnými pomôckami, doplniť vybavenosť v interiéri a exteriéri školy a vytvoriť tak podnetné prostredie pre žiakov
  • rozvíjať čitateľskú gramotnosť a s tým súvisiace kľúčové kompetencie v oblasti komunikačných schopností žiakov
  • motivovať pedagogických zamestnancov k potrebe sa aj naďalej vzdelávať , vniesť nové možnosti, inovatívne postupy, moderné vyučovacie metódy a technológie do vyučovacieho procesu
  • vytvárať bezpečné prostredie školy, do ktorého sa žiak teší a ktoré neprináša stresové situácie
  • zaistiť kvalitné základné vzdelanie pre všetkých žiakov
  • poskytnúť príležitosť všetkým intaktným žiakom, žiakom so špeciálnymi vzdelávacími potrebami, z rôznych kultúrnych a sociálnych prostredí aj z iných krajín
  • nájsť mechanizmus, vhodný proces, ako žiaci získajú zručnosti nevyhnutné pre 21. storočie, ako sú kritické myslenie, kreativita, digitálna gramotnosť aj schopnosť efektívnej komunikácie
  • rozvíjať a zabezpečiť aj naďalej u žiakov cudzojazyčné kompetencie so zameraním na komunikatívnosť, podporovať ich záujmy a nadanie v tejto oblasti
  • viesť žiakov k športu a zdravému životnému štýlu
  • vychovávať   žiakov   k zodpovednému   správaniu    sa   voči   životnému    prostrediu a k aktívnemu prístupu k riešeniu environmentálnych problémov
  • orientovať sa na výchovu žiakov v duchu etických hodnôt ako sú zodpovednosť, rešpekt, empatia, integrita