



Ochráňme spolu doručovateľov pred útokmi psov
V posledných rokoch zaznamenávame zvýšený počet incidentov, pri ktorých boli naši doručovatelia a kuriéri ohrození voľne pustenými alebo nedostatočne zabezpečenými psami. Vyzvime spoločne majiteľov psov k zvýšenej zodpovednosti.
Podrobnosti si môžete prečítať v tlačovej správe.
Našli ste si žltý lístok?
Ako sa čo najjednoduchšie dostať k svojej zásielke?
Žltý lístok v schránke je známy signál, že adresáta, ktorému mala byť doručená doporučená zásielka, zásielka do vlastných rúk, doručovateľ doma nezastihol, a tak na neho zásielka čaká na pošte. Nie vždy však máme čas alebo možnosť navštíviť pobočku. Prinášame preto viacero praktických služieb, ktoré vám umožnia vyhnúť sa žltému lístku a dostať zásielku priamo do rúk – pohodlne a podľa vašich potrieb.
Zásielku doručíme, kam vám to vyhovuje
Ak viete, že sa v čase doručovania, čo väčšinou býva v dopoludňajších hodinách, nenachádzate doma, môžete si zásielky presmerovať na inú adresu – napríklad do práce, či na chalupu. Zmenu môžete vykonať pri jednorazovom doručovaní alebo so službou Časové doposielanie na dlhšie časové obdobie. Vybavíte si ho na ktorejkoľvek pobočke pošty alebo cez online žiadosť.
Balíky a Expres zásielky prinesieme v inom čase
Nemusíte meniť miesto – stačí si vybrať iný deň doručenia, ktorý vám viac vyhovuje. Alebo si nechajte zásielku bezplatne znovu doručiť. O opätovné doručenie si jednoducho požiadate cez aplikáciu alebo web pri
sledovaní zásielok.
Splnomocnite inú osobu
Či ste už na dovolenke, dlhodobo sa zdržiavate mimo bydliska alebo máte obmedzené schopnosti pohybu, môžete splnomocniť kohokoľvek, koho si určíte. Splnomocnenec za vás môže preberať všetky zásielky, aj oznámené, ako aj finančnú hotovosť, resp., sami určíte, čo presne môže za vás prevziať.
Predĺžte si lehotu uloženia
Nestíhate vyzdvihnúť zásielku v odbernej lehote? Cez mobilnú aplikáciu si môžete predĺžiť lehotu uloženia. Prichádzajúcim zásielkam predĺžime odbernú lehotu z 18 na 30 dní. Nevzťahuje sa na zásielky, kde odosielateľ určil kratšiu odbernú lehotu.
Aktivujte si notifikácie
Namiesto žltých lístkov je možné dostávať notifikácie o doručení či blížiacom sa ukončení uloženia zásielky cez SMS správu, e-mail alebo mobilnú aplikáciu.
Ďalšie služby
Prichádzajúcu zásielku môžete odmietnuť a odosielateľa budeme o neprijatí informovať. Na vašu žiadosť nevydáme zvoleným členom domácnosti zásielky proti podpisu. Ďalším riešením je aj zriadenie P.O.BOXu, cez ktorý môžete zásielky nielen prijímať, ale aj podávať. O príchode zásielok do priečinka vás budeme informovať cez SMS alebo e-mailom.
Jednorazovo si o služby k doručovaniu môžete požiadať cez web alebo mobilnú aplikáciu. Služby, ktoré máte k dispozícii, si môžete navoliť aj po vložení čísla do Sledovania zásielok. Zmeny doručovania zásielok na časové obdobie vybavíte na pobočkách alebo cez zákaznícky portál Moja ePošta.
Častým dôvodom neúspešného doručenia doporučenej zásielky je nielen nezastihnutý adresát, ale aj iné prekážky, ktoré bránia poštárom doručiť list do vlastných rúk. Čítajte viac.
Dôchodky a dávky bezpečne, načas a bez poplatkov
Slovenská pošta už dlhé roky ponúka komfortný spôsob vyplácania dôchodkov a sociálnych dávok priamo v hotovosti – či už na pobočke alebo doručovateľom priamo do domácnosti.
Ako to funguje?
Výplatu dôchodku cez Slovenskú poštu si môžete zvoliť priamo pri vybavovaní dôchodku v Sociálnej poisťovni. Dôchodky vyplácame v deň výplatného termínu určeného Sociálnou poisťovňou. Túto službu poskytujeme bez akýchkoľvek poplatkov:
- prostredníctvom doručovateľa priamo v mieste vášho bydliska,
- na pošte pri priehradke.
Kto môže preberať dôchodok?
V prvom rade vy osobne alebo druhý z manželov, ak mu udelíte špeciálne splnomocnenie , najviac na šesť mesiacov po sebe. Ak váš zdravotný stav neumožňuje osobné prevzatie, na základe zdravotného potvrdenia na pobočke Sociálnej poisťovne môže dôchodok preberať iný prijímateľ. V takom prípade ho už nemôže preberať sám dôchodca ani jeho manžel/manželka.
V deň výplaty dôchodku nebudem doma. Aké mám možnosti?
Ak sa v deň výplaty nenachádzate doma, nič sa nedeje. Môžete požiadať o jeho doručenie na adresu vášho bydliska v nasledujúcich dňoch.
Ďalšou možnosťou je vyplatiť dôchodok neskôr, a to počas stanovenej lehoty. Dôchodok si môžete dať aj doposlať.
Ako funguje výplata dávok?
Dávky od Sociálnej poisťovne a Úradu práce, sociálnych vecí a rodiny (ÚPSVaR) môžete dostávať cez nás poštovými poukazmi na výplatu. Doručíme vám poštový poukaz „Výplata dávok“, ktorý si môžete dať vyplatiť na ktorejkoľvek pobočke počas platnosti.
Kto môže prevziať dávky?
Dávku môže prevziať:
- adresát uvedený na poštovom poukaze (vrátane neplnoletého adresáta, ktorý dovŕšil 15. rok života a bol mu vydaný občiansky preukaz),
- manžel alebo manželka adresáta (pokiaľ nie sú z prijímania vylúčení),
- jeden z rodičov alebo iný zákonom alebo právoplatným rozhodnutím súdu určený zástupca maloletého adresáta, ktorý ešte nedovŕšil 15. rok života.
Na preberanie dávok neplatí žiadne splnomocnenie.
Nemôžem si dávku prevziať osobne na pošte.
Ak zo zdravotných dôvodov nemôžete prevziať dávku na pobočke, náš doručovateľ vám ju vyplatí.
Stačí na to písomná žiadosť.
Stratil som poukaz na výplatu dávok. Ako mám postupovať?
Ak bol poukaz vystavený na vaše meno, kontaktujte nás a zadáme požiadavku na vystavenie druhopisu. Po jeho doručení vám dávku vyplatíme. Ak požiadate neskoro, t. j. menej ako 3 dni pred koncom platnosti poukazu, odporúčame obrátiť sa na odosielateľa (ÚPSVaR alebo Sociálnu poisťovňu) a požiadať o opätovné zaslanie dávky.
© Mesto Rožňava, 2. 10. 2025 Ing. Marek Krišťák, administrátor internetového portálu mesta